"Så hanterade vi vår värsta kris någonsin" - frukost med Kommunal

Plötsligt befann sig Johan Östrand, webbansvarig på Kommunal med kollegor i den största kris förbundet upplevt under sin hundraåriga historia. Ät frukost på #wunderakademin och få en unik inblick i krishantering i skarpt läge.

johan_talar01.jpg

Tid: ca 60 minuter + frågor
När: 8:30-9:30 fredag 18/11 2016 (frukost kl 8, föredraget startar 8:30)
Var: Maria Bangata 4a, Södermalm, Stockholm
Föreläsare: Johan Östrand, webbansvarig samt Magnus Nilsson webbstrateg på Kommunal
Målgrupp: Webbansvariga, digitala strateger, redaktörer, kommunikatörer marknads och –kommunikationschefer

Innehåll:

Jobbar du med webbkommunikation i någon form är det här ett seminarium som du inte får missa. Alla organisationer och företag kan komma att behöva hantera en allvarlig kris. När mediedrevet går är det minst lika viktigt hur kommunikationen hanteras som vad som faktiskt har skett (eller inte skett). 

  • Hur kan man vara förberedd för att kunna ställa om till kriskommunaktion på webben?
  • Hur organiserar ni ert arbete med kommunikation på webb och sociala medier?
  • Vad kan ni göra efter att krisen ebbat ut?

Varmt välkommen på detta seminarium som ordnas tillsammans med Sveriges Kommunikatörer.

Kontakta pontus.rosin@wunderkraut.se om du har några frågor. Vill du hålla koll på alla våra kommande seminarier och rapporter vi skriver? Följ oss då på Twitter, Facebook eller LinkedIn.