FrukostföreläsningDärför måste du lära dig Inbound Marketing! 

Inbound Marketing är för dig som vill sälja mer, få fler medlemmar eller bygga varaktiga relationer med dina besökare på din webbplats. Att få besökare att klicka på KÖP- eller ANMÄL-knappen är oftast ett tydligt mål. Detta frukostseminarium handlar om hur man tar tillvara på besökarnas beteende innan de bestämt sig.

Tid: ca 60 minuter + frågor
När: 8:30-9:30 fredag 7 oktober 2016 (frukost kl 8, föredraget startar 8:30)
Var: Maria Bangata 4a, Södermalm, Stockholm, portkod 2244
Målgrupp: Marknads- och säljchefer, webbplatsansvariga, kommunikatör

Innehåll:

Vägen till ett köpbeslut är idag krokig, eftersom dina potentiella kunder eller medlemmar har så stor makt att inhämta information själva. De googlar, jämför och pratar med andra långt innan innan de tar sitt beslut.

Med Inbound Marketing börjar man tidigt och kostnadseffektivt att metodiskt samla ledtrådar i form av svalt intresse och omvandlar detta till engagerade kunder i slutändan. Det handlar om att attrahera besökare och stötta dem längs deras egna beslutsprocesser – från det att de blir medvetna om att de har ett problem till att de börjar fundera på vilka lösningar som finns – och slutligen fattar sitt köpbeslut.

Kundresan_Hubspot_narrow.png
 

Med dagens moderna verktyg är det lätt att komma igång, men det finns risk att man fastnar på vägen. Välkommen till vår inspirationsfrukost där vi kommer visa

  • Vilka är utmaningarna och vilka kompetenser behövs för att lyckas med Inbound Marketing
  • En presentation av moderna verktyg som till exempel Hubspot
  • Så gjorde vi själva: marknadsföring och smartare försäljning med Inbound Marketing 
  • Handfasta tekniker för att få dina besökare att göra vad du vill på din webbplats.

Kontakta pontus.rosin@wunderkraut.se om du har några frågor.