Frukostseminarium 24/3: Att lyckas med betald och organisk söktrafik!

Google består av både organiska och betalda sökresultat. När den organiska söktrafiken inte riktigt räcker till kan Google AdWords vara en lönsam marknadsföringskanal att investera i. Under frukosten kommer du få kunskap om hur du ska tänka för att få ut mesta möjliga av Google som trafikkanal.

När: 08:00 - 09:30 24/3 (Frukost från kl 8, föredragen startar kl 8:30)
Var: Wunderkrauts kontor, Maria Bangata 4a, Stockholm (se på karta).
Målgrupp:
Webbansvariga, webbstrateger, projektledare & kommunikatörer

Innehåll från seminariet:

Googles betydelse för trafikflöden på webben går inte att överskatta. Att en webbplats ska vara optimerad för Google är idag en självklarhet, men ändå är det lätt att hitta brister i många nya webbplatser som idag lanseras.

Det handlar om att anpassa sin webbplats både tekniskt och redaktionellt för att maximera inflödet av relevant trafik. Och att ha järnkoll på när, hur och i vilken omfattning ni ska investera i betald söktrafik genom Google AdWords.

Vi kommer under föredraget ge dig en helhets igenom bl. a.:

  • Teknisk och redaktionell sökmotoranpassning
  • Hur du optimerar utfallet av din investering i trafik
  • Kontostrukturer, sökordsmatchning, mätning m.m. i AdWords
  • Vilka verktyg (gratis och betal) du kan använda dig av

Kontakta pontus.rosin@wunderkraut.se om du har några frågor. Vill du hålla koll på alla våra kommande seminarier och rapporter vi skriver? Följ oss då på Twitter, Facebook eller LinkedIn.