Frukostseminarium: Annonsera med Google AdWords – hur du använder budgeten rätt 2017!

Google består av både organiska och betalda sökresultat. När den organiska söktrafiken inte riktigt räcker till kan Google AdWords vara en lönsam marknadsföringskanal att investera i. Wunderkraut höll en frukost och samtal om hur du ska tänka för att lyckas med sökannonsering.

Innehåll från seminariet:

Google AdWords handlar om att visa annonser vid den tidpunkt målgruppen Googlar efter just era produkter eller tjänster, och sedan betala per klick. Och för att satsningen ska bli lönsam krävs det att du har kunskap dels om hur AdWords i praktiken fungerar, samt hur du mäter utfallet av de köpta klicken.

Men ibland behövs en extra växel för att placera sig högt upp i sökresultaten. Vi gick under föredraget igenom bl. a.:

  • Kontostruktur
  • Utformning och testning av annonser
  • Sökordsmatchning
  • Mätning
  • Löpande uppföljning

Kontakta markus.nykanen@wunderkraut.se om du har några frågor. Vill du hålla koll på alla våra kommande seminarier och rapporter vi skriver? Följ oss då på Twitter, Facebook eller LinkedIn.